مطالب

تست پرشر هوای پکیج دیواری

تست فشار هوای پکیج

5dd0051fd48c1

تست پرشر هوای پکیج دیواری

در پکیج های دیواری محفظه احتراق بسته  برای انتقال دود به محیط خارج ساختمان از فن استفاده می شود. برای کنترل عملکرد صحیح  فن و دودکش مورد استفاده در پکیج دیواری از قطعه ای به نام کلید فشار ایمنی دودکش و یا پرشر فن استفاده می شود. پرشرفن بوسیله یک شلنگ سیلیکونی به ونتوری فن وصل می شود.

​پرشر سوئیچ هوا در پکیج دیواری چکاری انجام می دهد؟

این قطعه یک کلید فشار است که با کنترل خارج شدن دود عملکرد صحیح و بدون خطر پکیج دیواری را ضمانت می کند و توسط برد دستگاه طی دو مرحله کنترل می شود. در مرحله اول قبل از روشن شدن فن چک می‌شود تا فن پکیج کاملاً باز باشد و در صورت بسته بودن سیستم متوقف‌شده و دستگاه ارور می دهد ودستگاه  خاموش می شود و اگر باز باشد برد دستور روشن شدن فن را می دهد، در مرحله دوم پس از روشن شدن فن پرشر هوا دوباره توسط برد ارزیابی و کنترل می شود و در صورت عملکرد نامناسب دستگاه دوباره خطا می دهد و دستگاه را خاموش می کند. سپس برد اقدام به روشن کردن فن می کند. در صورتی که فن روشن شود و فشار ناشی از فعالیت آن از طریق لوله مربوط به پرشر فن برسد مدار پرشر فن می بایست بسته شود.

هنگامی که فن پکیج دیواری شروع بکار می کند در صورت عدم وجود مشکل در مسیر خروج دود و ورود هوا اختلاف فشاری دربین این دومسیر بوجود می آید که باعث می شود یک سمت دیافراگم فشار افزایش داشته و درطرف کاهش فشار داشته باشیم که ونتوری موجود بر روی بدنه فن در اعمال کاهش فشار بر روی دیافراگم تاثیر دارد. این اختلاف فشار باعث تغییر شکل دیافراگم شده و به همین دلیل باعث عمل کردن میکروسوییچ روی کلید فشار ایمنی می گرددو جریان به برد کنترل دستگاه برقرار می شود.

عواملی مانند وجود مشکل در مسیرهای خروج دود و ورود هوا و یا عمل نکردن فن باعث می شود اختلاف فشار ایجاد شده به زیر حد ایمنی تعریف شده باشد و کلید فشار دودکش قطع شده و جریان گاز به مشعل را قطع می کند و پس از گذشت چند دقیقه در صورت برطرف نشدن مشکل دستگاه خاموش می شود.5dd002b5a9129

چگونه پرشر هوا را تست کنیم؟

برای تست پرشر هوای پکیج دیواری، پس از روشن شدن دستگاه و روشن شدن فن با اهم متر تست کنید مدار NO تبدیل به NC میشود اگر مدار متصل نشد شلنگ متصل به ونتوری را در بیاورید با دمیدن هوا باید پلاتین ها متصل شود در غیر اینصورت پرشر هوا خراب است پرشر هوا را باز کنید یک دیافراگم پلاستیکی و یک کلید فشاری دارد که با فشار دیافراگم پرشر هوا کنتاک ها را متصل میکند بهتر است از پرشر هوای پکیج با پاسگال و قدرت خود پکیج استفاده کنید. برای تست کلید ایمنی دودکش به این نکته باید توجه کرد که این قطعه دو بار توسط برد کنترل پکیج دیواری کنترل می شود.

به پرشر هوا دو سیم وصل شده است. این سیم ها را از پرشر هوا جدا کرده و دستگاه را روشن کنید. هرگاه فن روشن بود این دو سیم را به هم وصل کنید. هرموقع فن خاموش شد دو سیم را از هم جدا کنید. این عمل را تکرار می کنیم تا دستگاه شروع به جرقه زدن و راه اندازی کند.اگر با این عملیات پکیج روشن شد پس پرشر سویچ هوا خراب است و در غیر اینصورت احتمال خرابی ان کم است.

نکته:

پرشر هوا را از طریق دمیدن و مکیدن از دهان تست نکنید چون رطوبت موجود در هوای دهان باعث تخریب دیافراگم داخل آن می شود و همچنین فشار نامتناسب مکیدن ودمیدن باعث معیوب شدن آن می شود.

محل قرار گرفتن پرشر سوییچ هوا:

محل قرار گیری پرشر سوییچ هوا معمولا در بالاترین قسمت پکیج و بالای محفظه احتراق و در نزدیکترین مکان به فن می باشد.

همانطور که در این مقاله اشاره شد تست و عیب یابی پرشر هوا نیازمند تجهیزاتی است که احتمالا هر کسی توانایی استفاده از آن را ندارد بنابراین بسته به شرکت سازنده پکیج شوفاژ دیواری خود به صفحات زیر مراجعه نمایید.

تعمیر پکیج

تعمیر پکیج ایران رادیاتور

تعمیر پکیج بوتان

تعمیر پکیج ایساتیس

مشاوره

3.2/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهی در مورد “تست پرشر هوای پکیج دیواری

  1. حسن رئوفی گفت:

    خیلی ممنونم از اطلاعات کامل و کاربردی

  2. delshad1375 گفت:

    عالی بود ، ممنون

  3. مجید همایون گفت:

    سلام
    سپاس توضیحات کامل و واضح بود. پایدار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *